חימום תת רצפתי במים הופך פופולרי יותר ויותר וניתן להשתמש בו גם כדי לחסוך כסף בגז ובחשמל. כתוצאה מכך, הם חסכוניים יותר באנרגיה ועולים הרבה פחות להפעלה משיטות חימום מסורתיות הפועלות על גז טבעי, חשמל או מקורות חסכוניים אחרים. מדריך זה נותן לך את כל מה שאתה צריך לדעת על חימום תת רצפתי במים. כמו בכל מערכת חימום, כמות החיסכון תלויה היכן שמכניסים את המים לרצפה והיכן הם מותקנים במערכת החימום התת רצפתי שלכם.

חימום תת רצפתי מים

הוא בחירה מצוינת של חימום, המתאים למגוון סוגים שונים של רצפות. זה עובד כמעט עם כל סוגי הרצפות, אז קרא את המדריך שלנו כדי להפיק את המרב ממערכת החימום שלך כדי לקבל מידע נוסף על סוגים שונים של מערכות חימום מים.

חימום תת רצפתי יכול להיות מערכת רטובה השואבת מים חמים דרך צינורות לקרקע

או סליל חשמלי שמונח מתחת לרצפה שמתחמם כאשר המערכת מופעלת. חימום תת רצפתי יכול להפיץ מים בצינורות המוטבעים ברצפה או להשתמש בכבלי חימום חשמליים בכיסוי הרצפה. היתרון בחיבור מערכת חימום תת רצפתי למחמם מים קיים הוא שלא ניתן לטעון את החימום במהירות מספיק כדי להתמודד עם דרישות החימום המוגברות של מערכת רצפה. בנוסף, חימום תת רצפתי חשמלי הוא מעט מהיר יותר להפעלה, מכיוון שהכבלים מייצרים חום באופן מיידי מבלי לחמם תחילה את האוויר והמים ואז לשאוב אותו דרך המערכות.

זכור כי לא מומלץ להתקין חימום תת רצפתי על בסיס מים ללא עזרת אינסטלטור מיומן. למידע נוסף על מערכות חימום תת רצפתי או לקבלת עזרה בקביעת סוג החימום שלך, אנא פנה למומחים של חםחכם – פתרונות חימום מתקדמים.

אתה צריך לשלם למומחה

כדי להתקין מערכת על בסיס מים ואתה צריך לקחת בחשבון את העובדה שאתה לא רוצה לחפור את מבנה הקרקע. חימום תת רצפתי חשמלי יכול להיות פרויקט DIY פשוט יחסית, אך אם תבחרו בחימום תת רצפתי על בסיס מים, תוכלו בסופו של דבר לשלם הרבה יותר כסף.

לחימום תת רצפתי היתרון בכך שהוא יעיל יותר מרדיאטורים בכל הנוגע לחימום חדר

אך מערכות חשמל בדרך כלל יקרות יותר להפעלה. אם אתה רציני לחסוך באנרגיה, אז מערכת חימום מים היא האפשרות הטובה ביותר, שכן חימום תת רצפתי חשמלי הוא גם חסכוני באנרגיה. עלות התקנת חימום תת רצפתי במערכת רטובה (כמו מערכת חשמל) בדרך כלל גבוהה פי שניים מעלות התקנת מערכת חימום תת רצפתי חשמלית. יתרון נוסף של מערכות רטובות הוא שהמים החמים המופקים על ידי ההסקה המרכזית של ביתכם יכולים להכיל דוד או דוד מים.

מערכת רצפה על בסיס מים יעילה ב 25% מאשר רדיאטור בעת ריצה על דוד מסורתי, מכיוון שהיא משתמשת במים המחוממים לטמפרטורה נמוכה יותר (בניגוד ל- 70 ° עד 90 °). חימום תת רצפתי משתמש במים להפצת חום באופן שווה יותר מאשר רדיאטור.

רדיאטורים קונבנציונליים יכולים להיות עד 75 מעלות אם יש לכם חימום תת רצפתי

בעוד שלמים – המבוססים על מערכת חימום תת רצפתי במים (או בדוד קונבנציונאלי) – יש טמפרטורה נמוכה יותר מאשר רדיאטור אך טמפרטורת מים גבוהה יותר. הסיבה לכך היא טמפרטורות מים נמוכות יותר הנדרשות לחימום החדר ומפחיתה את עלות חימום המים על ידי שימוש במים כדי להגיע לטמפרטורת רצפה בין 23 ל -32 מעלות צלזיוס.

לעומת זאת, חימום תת רצפתי על בסיס מים מורכב מרשת צינורות ודודים מחוברים המזרימים מים חמים לחדר. כדי להבטיח שהמים זורמים דרך מערכת הצנרת, מותקנות משאבות בחימום התת רצפתי עצמו ובצינורות שלפניו.

בחימום מים

סדרת צינורות מתחת לרצפות ואריחים מחוברים לקומקום או לגייזר, ואז מפיצים מים חמים ברחבי המבנה. צינורות PEX משמשים בעיקר לצינורות, בעוד שזרם מים קרים מחומם על ידי הדוד או המים – חימום והסעה מגדילים כדי לחמם את החדר. החימום התת רצפתי של המים במערכת רטובה מותקן בצורה של אורך צינור, המותקן בדוד תואם, והמשאבה מפיצה את המים החמים דרך הצינור. במערכת יבשה, הרצפות מחוממות על ידי מים חמים המסתובבים דרך או סביב צינורות המונחים מתחת לרצפת המשנה.

ישנם שני סוגים של חימום תת רצפתי שניתן להתקין לפרויקט, ומהנדסי חימום ומומחים ישלימו את המים – בהתבסס על חימום תת רצפתי שיכול להגיע לאלפי שקלים שכן הם כל רכושם של מערכת.

שלושת הסוגים הנפוצים ביותר הם רטובים

קרים ורטובים – הסקה מרכזית למים חמים משומשים. מערכות רטובות מורכבות מצינורות, המחוברים בדרך כלל לדוד, המשמשים בשילוב של שני סוגים של חימום תת רצפתי, רטוב וקור. המערכת הרטובה משתמשת בצינור חימום תת רצפתי המופעל על ידי הדוד או מוטבע במגהץ הרצפה. חימום תת רצפתי פועל על ידי חלוקת מים חמים בטמפרטורה נמוכה דרך מעגל צינור לרצפה המוגמרת ומים קרים ממערכת המים החמים דרך הצינור לרצפה המוגמרת, המשמשים כמקור החום העיקרי למערכת החימום או כמקור חום.

מידע נוסף ומפורט בנושא חימום תת רצפתי וליצירת קשר עם המומחים שלנו ניתן למצוא באתר חםחכם – פתרונות חימום מתקדמים.