מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים

מכיוון שהערים מתרחבות כל הזמן, עיצוב הפנים היה צריך להיות חכם יותר בשימוש בחלל וביכולת להסתגל לצרכים מגוונים ומשתנים. בתים ומשרדים הולכים וקטנים ברחבי העולם, אך הצרכים שלנו לחיים לא פחתו בהשוואה אליהם, ולמעשה, הדרישות שאנו מציבים לבתים שלנו גבוהות מאי פעם.

מעצבי פנים ואדריכלי פנים

עם כל החומרים החדשים כגון משאבים ברי קיימא, תנועת העיצוב הירוק, טכניקות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות כגון תקרות זכוכית אדריכליות, רצפות וקירות, כולל טכנולוגיות חדשות לחימום ותאורה, מעצבי פנים ואדריכלי פנים מצאו דרכים חדשות ומרגשות לתכנון. ולעצב חללים פנימיים עם יתרונות גדולים עבור אנשים שצריכים לקיים אינטראקציה טובה בתוך מעטפת הבניין.

למעצבי פנים יש אופק ספציפי לחקור חללי מגורים ועבודה, אולם פרויקטים כמו שימוש חוזר אדפטיבי, עיצוב תערוכות, עיצוב תפאורה וכדומה דורשים מומחיות של אדריכל פנים. העיסוק באדריכלות פנים מחייב את המעצבים לשקול כמעט כל מה שקשור לבניית חלל פנים, לרבות חומרים, גימורים, דרישות חשמל, אינסטלציה, תאורה, אוורור ושימוש מושכל בחלל בין דברים אחרים שמשפיעים על אנשים (בסביבה ומסביב).

הקונספט הפנימי הוא ללא ספק חלק מרכזי בשתי העבודות

אבל אדריכלי פנים מעורבים בדרך כלל לאורך כל תהליך התכנון (או השיפוץ) של בניין. בעוד שאדריכלים יכולים לעזור בעיצוב פנים, האחריות העיקרית שלהם טמונה על החלק החיצוני או המעטפת של הבניין. זה יוצר סוג של מערכת יחסים; כזו שבה עשוי להידרש דו קיום של מעצב ואדריכל; כזו שבה המעצב עושה את העבודה הפנימית על העבודה החיצונית של האדריכלים. אדריכלים מאותגרים לתכנן לא רק בתים, אלא גם בניינים, הם עובדים במפעלים מסחריים וציבוריים ומתמודדים עם כל רעיון מעורר השראה שיש ללקוחותיהם. למידע נוסף על עיצוב פנים היכנסו לאתר https://estifergan.co.il/ של מעצבת הפנים אסתי איפרגן והתרשמו ממגוון הפרויקטים.

אדריכלים הם מעצבים

הם מתקשרים עם כל אדם המעורב בפרויקט, כך שהם יכולים לשרטט תוכנית מחשב של איך הבניין צריך להיראות. הם צריכים כישורים אנליטיים ופתרון בעיות טובים כדי להיות מסוגלים לפתח תוכניות עיצוב התואמות את צרכי הלקוחות והתקציב תוך הקפדה על קודי בנייה. ההכשרה שלהם עשויה להיות שונה משמעותית (הארכיטקטורה יותר קפדנית ומווסתת מבחינת בחירה אישית), אבל הם עוקבים אחר מגמות וצוברים ניסיון עבור כל משימה. עם זאת, מעצבים חופשיים להתערב בעיצוב בהתאם להעדפותיהם האישיות.

השקפה נוספת שעלולה להיות שנויה במחלוקת על ההבדל בין השניים

היא שאדריכלים נוטים לעשות את העבודה הטכנית ה"קשה ביותר" הקשורה למבנה הבניין, בעוד שמעצבי פנים נוטים לעשות את העבודה ה"רכה" יותר. זה קשור למבנה הבניין. • פסיכולוגיית חווית משתמש. נדרשת עבודה נוספת כדי לפרוץ את המבנה, שמתבטאת בשכר ממוצע (אם כי לא מאוד משמעותי); זה גם הרבה יותר קל לאדריכל מוסמך להיות מעצב פנים, ולהיפך. בקיצור, מעצבי פנים מרוויחים פחות מאדריכלים בקריירה שלהם, אבל זה לא מפתיע, כי האדריכלים אחראים לשמור על מבנים זקופים והכישורים הנדרשים לעיסוק מחמירים יותר. קשיים מתעוררים כאשר הלקוח מבין שהאדריכל קיבל הרבה הכשרה עיצובית, בדיוק כמו שלמעצב יש ידע אדריכלי מסוים.

גם אדריכלים וגם מעצבי פנים צריכים לדעת את קודי הבנייה

את הצרכים של הלקוחות שלהם ואת התקציב לפרויקט. עיצוב פנים יעבור בכל קורס אדריכלות וניתן בהחלט לאדריכל מוסמך לעבוד כמעצב פנים ללא הסמכה נוספת (או גדולה). גם אדריכלים וגם מעצבים עברו הכשרה מקצועית ויודעים את כל המושגים והעקרונות הבסיסיים. מעצבי פנים הם בהחלט אלה שכדאי להעסיק אם אתה משתוקק לחלל יפהפה, אבל הכישורים שלהם חורגים הרבה מעבר ליופי, כאשר רובם עברו הכשרה באדריכלות, עיצוב, בנייה, חוקי בנייה ופיתוח בר קיימא.

אדריכלים ומעצבי פנים עוסקים בעיצוב בתים ופרויקטים אדריכליים אחרים. היקף העבודה שלהם שונה, אבל הם קשורים זה בזה. כתבנו כאן מאמר על ההבדל בין אדריכלים, אדריכלים ומומחים טכניים.

אדריכל חייב להיות בעל מיומנויות אנליטיות ופתרון בעיות טובות על מנת לפתח תוכניות עיצוב התואמות את העדפות הלקוח תוך הקפדה על קודי בנייה

מצד שני, אדריכלות היא עיצוב ההיבטים המבניים והטכניים של בניין. אדריכלות פנים כוללת ניתוח עיצוב ובנייה פנימית, ידע טוב בקודי בנייה והבנה של מבנה הבניינים כדי להפוך פרויקטים לבטוחים, ראויים למגורים ופונקציונליים.

חלק מאדריכלי הפנים מתמקדים בעיצוב חללים חדשים

בעוד שאחרים מתמקדים בשיפוץ חללים קיימים. זה כולל בחירת גימורים פנימיים כגון אריחים ואביזרי עץ, עיצוב קירות פנים וחוץ ופרטים ותכנון הצבת רהיטים. זה יכול להיות הבחירה של גימורים פנימיים (אריחים, עץ, שטיח, טפט), ובחירת רהיטים וחפצים מרופדים (כריות, אביזרים וכו'). באופן אידיאלי, זה כולל עבודה עם האדריכל כדי להתמודד עם פריסת המקום וכיצד פועלים הארונות, הרהיטים והיבטים אחרים של הפריסה.

האדריכל מתכנן גם את המבנה המרכזי של הבית או המבנה לפי העדפות הלקוח

לרבות המטבח, הסלון, חדר האוכל, חדר השינה, האמבטיה והגינה. האדריכל אחראי על המבנה הכללי וחזית הבית. המעצבת מנסה ליצור את המראה/התחושה/האווירה הרצויה במבנה. מה שהם מעצבים-אדריכלים מעצבים מבנים, מעצבי פנים מעצבים את פנים הבניין, לרבות רהיטים, אביזרים ואביזרים נוספים, כדי ליצור את המראה והתפקוד של החלל בבניין.

התוכן של ההכשרה שלהם

האדריכלים הוכשרו לבנות מבנים מבניים התואמים את חוקי הבנייה הלאומיים, הממלכתיים והמקומיים. אדריכלים מתכננים, בוחנים ומפקחים על בניית מבנים. המטרה העיקרית שלו היא לבנות מבנה פונקציונלי לחלוטין, עמיד ויפה.

אם התכנון מאוד פשוט ואתם יודעים פחות או יותר מה אתם רוצים מבחינה אסתטית

אז אולי אדריכל, טכנאי או טכנאי הם הפתרון הטוב ביותר. עם זאת, אם אתם זקוקים להשראה ורוצים ליצור אמירה אדריכלית חזקה יותר, חפשו אדריכלים יצירתיים ששמים לב יותר לעיצוב.

הרבה מעבודות התכנון הכרוכות בהסבת עליית גג היא שיפוץ מבני ותרמי של הגג כדי להפוך אותו למגורים ולעמוד בקודי בנייה ותכנון. בדרך כלל יש מקום רק לחדר שינה אחד, כך שההיבטים התכנונים של החלל בעיצוב הם לרוב די פשוטים.

במקרים כאלה אנו מציעים להזמין גם אדריכל

שיתכנן את המבנה החדש וגם מעצב פנים כדי להבטיח שהמבנה החדש יהיה אסתטי ופונקציונלי בהתאם לצרכיך האישיים. עם זאת, אם יש לכם מגרש ריק ואתם צריכים לבנות או לשפץ בניין מאפס, כדאי להזמין אדריכל.

אתה צריך מעצב וקבלן טוב

ותצליח בעבודתך. בלי אדריכלים ומעצבים איכותיים אי אפשר לבנות בית. עבור רוב האנשים, הרצון לבנות בית משלהם הוא שאיפה יצירתית בפני עצמה, ולכן הגיוני לשכור אדריכל יצירתי, בעל אוריינטציה עיצובית כדי ליישם את הפרויקט בקנה מידה גדול שלך. למרות שאתה עשוי לחשוב כי הסרת הקיר הנושא עשוי לדרוש את שירותיו של אדריכל, ייתכן שזו בחירה טובה יותר עבור מעצב פנים או מעצב פנים אדריכלי.